Bunge – Loders Croklaan – introductie babyvoedingsmerk
Betapol – introductie van nieuw merk babyvoeding
Bunge Betapol: introductie van een babyvoedingsmerk
Wat is de beste merkstrategie voor de introductie van een nieuw babyvoedingsmerk. Bunge is een top speler in de wereld op het gebied voedingssupplementen voor ‘infant nutricion’. Actief in 5 continenten, met een focus op China en Zuid-Oost Azie.
Bevindingen / Advies
Markt voor babyvoeding biedt kansen voor een merk-ingrediënt. In het bijzonder voor de premium en mid-range merken op de Chinese markt. Idephix adviseert een duale strategie: B-t-B en consumenten benadering met nadruk Europese (Nederlandse) heritage van zuivel en voedingstechnologie. Gebruik makend van een ingrediënt branding formule daar waar partners dat toestaan.
Resultaten
Bunge introduceert succesvol het merk Betapol met een nieuw (label-achtig) logo dat op verpakkingen van producenten gebruikt kan worden.