Skip to content

Mensen

drs. Ilan Roos

“In der Beschränkung zeigt sich der Meister”. (Goethe)Ilan-ZW2

Ilan Roos (1965) heeft meer dan 20 jaar ervaring als adviseur op het gebied van merkstrategie, marketing en communicatie. Naast advisering wordt hij gevraagd opdrachtgevers te helpen met zijn innovatiekracht en creatief vermogen. Ilan heeft een reeks van start-ups bijgestaan in hun weg naar groei.  In 2005 startte Ilan het bureau Idephix, daarvoor was hij ruim 8 jaar werkzaam voor SCAN Management Consultants als adviseur op het gebied van merkenbeleid en positionering.

Voor die betrekking werkte hij bij Y&R Amsterdam en Burson Marsteller (internationale pr-consultancy). Ilan Roos startte zijn loopbaan bij World Press Photo Foundation, waar hij wereldwijd tentoonstellingen organiseerde.

Aan de Universiteit van Amsterdam behaalde Ilan een master degree in Communications Sciences. Hij deed een specialisatie consumentengedrag aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Als gastdocent merkenbeleid en positionering gaf hij enkele jaren les aan de International Business and Management School in Amsterdam en Hogeschool Inholland in Rotterdam. Hij publiceert regelmatig in diverse media en is vaste columnist voor Marketingonline en Adformatie. Daarnaast is hij mede-initiatiefnemer van de een aantal ondernemings-initiatieven. Privé is Ilan echtgenoot, vader, wielrenner, tennisser en enthousiast wijndrinker.

===========